Oktober 2018

PPC de Lilliputters - Lidmaatschap Afdrukken E-mailadres

Welkom bij PPC de Lilliputters!

PPC de Lilliputters is een actieve vereniging waar de ponysport op het gebied van dressuur en springen beoefend wordt. Er wordt lesgegeven, wedstrijden en onderlinge activiteiten georganiseerd. Ben je geïnteresseerd in een lidmaatschap kom dan gerust eens kijken bij de lessen of neem contact op met penningmeester, Janneke van Kempen.

Aanmelden nieuwe leden

Nieuwe leden voor de avondlessen kunnen zich aanmelden bij de penningmeester. Plaatsing in de lessen geschiedt in overleg met de lescommissie en instructie op basis van beschikbare plaats en rijvaardigheid van de ruiter/amazone.

De lessen

Het lidmaatschap geeft recht op het volgen van een springles op maandagavond, en een dressuurles op woensdagavond. De lessen duren 45 minuten. De lessen kunnen uitsluitend met een eigen pony gevolgd worden. Veel ruiters rijden zelf actief wedstrijden. Dit is echter niet verplicht.

De wedstrijden

Ieder jaar weer organiseert PPC de Lilliputters een aantal wedstrijden. De organisatie van wedstrijden is in handen van de wedstrijdcommissie.  Op wedstrijdgebied is alle kennis bij de wedstrijdcommissie “in huis”.
Jaarlijks is er een grote outdoorwedstrijd springen en dressuur (Het Puttens Hert) en een grote indoorwedstrijd springen (De Zilveren Cap). Het Puttens Hert en de Zilveren Cap zijn wisseltrofeeën. Jaarlijks wordt de naam van de winnaar op de trofee vermeldt. Indien de prijs 3 jaren achtereen in dezelfde categorie wordt gewonnen mag de trofee worden gehouden.

Tijdens de (grote) wedstrijden zijn onderdelen vaak gesponsord door bedrijven. Het bestuur is altijd actief op zoek naar sponsors: geïnteresseerden kunnen zich wenden tot de voorzitter.

De ouders van alle leden (er wordt hier geen onderscheid gemaakt tussen ruiters, of wel/niet wedstrijd rijdende leden) worden opgeroepen tijdens de wedstrijden te helpen. Dat kan op veel terreinen: Van hulp bij het parcours opbouwen voor een springwedstrijd tot hulp in de kantine. Voor iedereen is er wel iets te doen. Dat is ook noodzakelijk: zonder de inzet van de ouders is het niet mogelijk wedstrijden te organiseren.

Verder richt de ponyclub zich op het organiseren van selectiewedstrijden voor de Kringkampioenschappen en het Gelders Kampioenschap. Een vereniging voor elk wat wils clubgevoel, gezelligheid en de mogelijkheid om te leren/presteren.

Wedstrijden – relatie met de KNHS

Alle wedstrijden worden gehouden onder de reglementen van de Koninklijk Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS). Alle wedstrijdgerechtigde leden dienen dus ook lid te zijn van de KNHS. Bij PPC de Lilliputters zijn alle leden via de ponyclub lid van de KNHS. Omdat de KNHS de contributie automatisch afschrijft van de club bankrekening dienen deze kosten naast het lidmaatschap door de leden aan de ponyclub te worden voldaan. Het lidmaatschap van de KNHS houdt niet automatisch een startbewijs in om wedstrijden te mogen rijden. Hiertoe dient men startpas bij de KNHS te bestellen. De wedstrijdcommissie kan hierbij uitleg geven